Våra
tjänster

Vi utför all slags tandvård för alla åldrar. Basen är att spara och bevara. Men det är samtidigt viktigt att stoppa sjukdom och utdragna infektioner från att orsaka andra besvär i kroppen.

tanstallning - VÅRA TANDVÅRDSTJÄNSTEREstetik
Estetik är en viktig hälsofaktor. Detta väger vi in i all behandling. Vi anser att det är viktigt att hålla gränsen mellan Kosmetisk och Estetisk tandvård. Målet – ”Sund kropp, frisk mun”
Tandblekning, Tandfärgade fyllningar, Keramiska ersättningar, Estetisk kirurgi och Implantat är vanliga behandlingar.

tandlakar hjarta 69x70 - VÅRA TANDVÅRDSTJÄNSTERTandvårdsrädsla
Tandvårdsrädsla är något vi alla har gemensamt. Vi hjälper dig att klara av den vård du behöver. Därmed försvinner problemet oftast av sig själv! Vi använder allt ifrån information, lugn, smärtfrihet, KBT, premedicinering. du vet oftast själv vad du behöver, vi hjälper dig.

frisk tand - VÅRA TANDVÅRDSTJÄNSTERTandhygienist
En mun utan inflammationer visar sig i allt fler undersökningar ha en stor betydelse för systemsjukdomar som hjärt/kärlsjukdomar och diabetes. Vår Hygienist är nyckeln till en långsiktig hälsa.

Tandskruv - VÅRA TANDVÅRDSTJÄNSTERImplantat
När tandskadorna är för stora hjälper vi dig med implantat. Ett fantastiskt sätt att återskapa estetik och tuggförmåga.

Vi utför:

• traditionell tandvård – förebyggande tandvård, fyllningar med olika material
  • implantatbehandlingar – ersättning av enstaka tänder till helt tandlösa käkar
  • bryggor – allt från korta broar till hela käkar
  • partiella proteser – delproteser och uttagbara
  • tandreglering – utförs både på barn och vuxna
  • skalfasader – döljer sprickor, fula fyllningar eller tänder som mörknat
  • porslinskrona – är tanden mer skadad får tanden mer skydd
  • tandblekning – vi har olika metoder för tandblekning
  • snarkning – behöver du en anti-apnéskena utformar vi den åt dig
  • tandvårdsrädsla – vi har stor erfarenhet av att hjälpa patienter med sin tandrädsla